Now Reading
Godzone shop – móda ktorá nesie nádej

Godzone shop – móda ktorá nesie nádej

Godzone shop na Godzone konferencii

Spôsoby evanjelizácie sú rozličné. Môžu to byť Tvoje slová, skutky, to, ako sa správaš a dokonca aj to, čo máš práve oblečené. Móda môže byť skvelým podnetom rozhovoru s človekom, ktorému tak nenútene zvestuješ evanjelium. Ak sleduješ najnovšie trendy a súčasne chceš nosiť veci, ktoré nesú posolstvo o Ježišovi, máme pre Teba riešenie – GODZONE SHOP. Prečítaj si zaujímavý rozhovor a vstúp s nami do sveta hodnotnej módy so Sášou Butášovou Bidleňovou, ktorá naplno využíva svoju kreativitu a jedinečnosť, a presne tak vedie celý Godzone shop. Prepojenie moderných strihov s kvalitným materiálom, ktoré nesú radostnú zvesť evanjelia a ešte k tomu sú vyrábané na Slovensku – to znie ako sen! Ale, je to možné… Je to realita vo viacerých kolekciách, ktoré vznikli pod Sáškinými rukami :).

1. Sáši, Ty nie si len srdcom, ale aj dušou Godzone shopu. Na jednej kresťanskej akcii počas leta som si uvedomila, že je tam naozaj veľa ľudí, ktorí nosia značku Godzone. Ako to vnímaš a ako sa cítiš Ty, keď vidíš, že ľuďom sa to páči a že nosia tieto veci?

Úprimne, som neskutočne šťastná. Musím sa priznať, že sa často pristihnem pri tom, ako sa na festivaloch či na našich akciách obzerám s malou dušičkou vôkol a hľadám, či uvidím naše veci. A veruže ich vidím. Veľmi ma teší, keď ľudia naše oblečenie vedia nosiť a nosia ho radi.

2. Pre mňa si človek, ktorý je vždy o krok vpred. Jednoducho si nadčasová a prinášaš aj odvážne kúsky do Godzone shopu. Prosím Ťa, prezraď nám, ako to robíš, že vždy príde GDZN shop s niečím originálnym?

Jéj, ty ma tak vnímaš? 🙂 Nové veci prídu zvyčajne vtedy, keď sa začínam cítiť obmedzená zaužívanými strihmi či potlačami. Vtedy jednoducho viem, že musím vymyslieť niečo nové, že musím GDZN shop posunúť niekam ďalej. Naposledy tak vzniklo tričko ”God is here”, kde kombinujeme matnú a lesklú potlač. 

3. Čo je možno pre Teba „tou studnicou inšpirácie“ pre strihy, dizajn, látky a nové nápady?

Musím sa priznať, že novým strihom a látkam by som sa chcela venovať oveľa viac, ako doteraz. Ale ak môžem hovoriť všeobecne o inšpirácii, tak tá prichádza zvyčajne zo situácií, v ktorých sa dlhodobejšie nachádzam ja alebo moji kamaráti. Prichádza z momentov, ktoré mi zarezonujú v hlave a ja viem, že toto je presne to, o čom má byť ďalšia kolekcia. Niekedy to trvá oveľa dlhšie a návrhy sa tvoria ťažko. No napríklad v kolekcii, ktorú nájdete na turné, odznieva fráza ”Ježiš je víťaz”, pretože o tento fakt som sa v poslednom čase opierala nielen ja, ale celý GDZN kancel.

4. Je to už nejeden rok, čo pracuješ v Godzone kancelárii a zastrešuješ Godzone shop. Je to pre Teba niekedy stereotypná alebo jednotvárna práca? 

Áno, občas je, čo mi niekedy vyhovuje, ale naopak, sú zas dni, kedy viem, že musím proti stereotypu niečo robiť. Práve vtedy vymýšľam nové veci, hľadám nové možnosti strihov či spolupráce. 

5.  V GDZN shope môžeme nájsť od tričiek, šiat, mikín, ruksakov, čiapok, kníh aj napríklad detskú kolekciu. V čom, z týchto produktov, sa cítiš najkomfortnejšie, mám na mysli celú výrobu, dizajn a proces. A čo sa Ti tvorí najťažšie?

Za posledné obdobie sme veľmi zlepšili výrobu, takže to je skvelé, a teda, najradšej mám komunikáciu s našimi dodávateľmi a tlačiarmi. Za tie roky sa už ako tak poznáme a oni vedia pre nás spraviť niekedy nereálne veci. A tie nereálne veci súvisia s tým, čo je najťažšie – naše ležérne dodržiavanie termínov. To býva veľakrát kameňom úrazu.

6.  V našich ekologických moderných časoch je textilný priemysel čím ďalej, tým viac pretriasanejší. Poukazuje sa na veľké značky, ktoré vypredávajú tričká aj za 4 eurá. Tričko však nikdy nemôže stáť tak málo. Od látky, ušitia, transportu až po predaj. Ako vnímaš textilný priemysel Ty z pohľadu ženy, ktorá spravuje obchod s oblečením?

To je veľmi komplikovaná otázka. Vždy keď idem na envirofilm, na ktorom nikdy nechýba dokument o fast fashion, tak to mnou zatrasie. Každý rok sa utvrdím v tom, že by stačilo naozaj relatívne málo, aby spracovanie textilu bolo ohľaduplnejšie voči prírode, najmä voči vodným tokom. Ale nemôžeme všetko zhadzovať na korporáty. Je to aj o nás, o ľuďoch, ale nájsť balans medzi cenou, ktorú je ochotný zákazník zaplatiť za textil a slow fashion, je naozaj ťažké. Ja sa nie raz stretávam s tvrdením, že naše veci sú drahé. Ale mojím cieľom je, aby sme v GDZN shope mali kvalitnejšie veci, veci z biobavlny a veci šité na Slovensku. Zatiaľ je to o kompromise. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť.  

7. Trendy a kolekcie sa v obchodoch menia každý druhý mesiac, máme nielen veľké výpredaje, ale aj medzisezónne výpredaje. Ako je to s novými kolekciami napríklad v rámci GDZN shopu. Ako často musíš vymýšľať nové veci? Máš pocit, že ľudia stále to nové aj potrebujú?

V Godzone shope vždy robíme nové veci na Godzone konferenciu, na leto a na Godzone tour. Niekedy spravíme pár nových dizajnov pomedzi, ale tých je naozaj málo. Naše veci sú, až na niekoľko prípadov, ako mikiny “Jesus, he is forever lifted high“, limitkou. Túto otázku si kladiem aj ja, či ľudia nové veci potrebujú? Asi nie. Ale ja verím, že naše veci si ľudia kupujú nie z nevyhnutnosti, ale preto, lebo pre nich niečo znamenajú. Sú odvážnym krokom v ich viere, sú ich vyznaním, alebo len chcú aspoň takýmto spôsobom zvestovať evanjelium. 

8. Vidíme, že čoraz častejšie sú ľudia na Slovensku ochotní zaplatiť viac za dobré, kvalitné výrobky, ktoré majú príbeh. Možno viac ako v minulosti. Ako vnímaš tento posun Ty? Aj z oblasti cien a kritiky na drahé výrobky?

V tejto oblasti vidím veľký posun. Pred niekoľkými rokmi by som vôbec neuvažovala nad tvorbou šiat, ktorých cena je 30.00€, čo je v našom shope najvyššia suma. Určite sú naši zákazníci, hlavne zákazníčky, ochotnejšie zaplatiť viac, najmä za tie dizajnovejšie kúsky. No na druhej strane, stále sa stretávame so šomraním, že sme drahí. Ak je na to priestor, snažíme sa ľuďom vysvetliť, prečo tie šaty alebo to tričko stojí toľko a toľko. Ale mám kopec zážitkov, kedy zákazníci povedali, že naše veci sú lacné.

9.  S Godzone tour je spojená aj prítomnosť Godzone shopu na tour. V každom meste rozkladať a vykladať, predávať a baliť? Ako tour prežívaš z tvojho uhla pohľadu?

Pracovne. Tour je pre celý team shopu náročná služba, lebo sa snažíme o to, aby bol shop tip-top. No zároveň, keď prvýkrát vidím program alebo ľudí, ktorí odchádzajú nesmierne šťastní, vtedy ma vždy premôže bázeň a poviem si, že to všetko má zmysel.

10.  Máš niečo, na čo sa tešíš, možno ďalšie méty v tejto pracovnej oblasti tvojho života? 

Teším sa z nášho nového e-shopu. Mám v hlave koncept, ktorý dáva priestor veľmi talentovaným ľuďom z nášho spoločenstva. Verím, že sa mi spolu s nimi podarí spraviť rôzne a jedinečné produkty. Tak som zvedavá :).

 Nakupuj na: shop.godzone.sk   

Rozhovor spracovala Lenka Slavkovská

Hore